CIKK : Nemzeti kincsnk a tudsunk |
Nemzeti kincsnk a tudsunk
SZRTI - F.F. 2010.11.28. 10:09

Mra oda jutottunk, hogy a mszaki rtelmisg hinycikk az orszgban. A j szakemberek, mesterek lassan elfogytak, kihaltak, visszaadtk az “ipart”. J cipszt, rst, kmvest, gpszerelt mr lmpssal kell keresni. Br a magyar ember sztnsen kreatv, de ez a kreativits nmagban nem elegend felvenni a harcot az ssznpi degenerlssal szemben. ... A brokrcia s a hatalom, mely a tudomnyos letet is fogvatartja, ezt a folyamatot meggtolja. Radsul e feltallink s tallmnyaik olyan rdekekkel mennek szembe, mely a klfldi pnz- s az t kiszolgl hazai politikai- hivatali- hatalom rdekvel sszeegyeztethetetlen. m ennl mg tovbb is mennek. Ha veszlyesen jnak tnik egy tallmny, melyet nem tudnak megkaparintani a sajt hasznukra, akkor nemcsak annak megvalsulst, gyrtst szabadalmt gtoljk meg, de akr magt a feltallt is kivonjk az lk sorbl! Magyarn likvidljk ket. “Ezt a felvtelt 1997 prilisban ksztettk. Egy httel ksbb derlt ki, hogy Bday rpd slyos, rkos beteg. llapota a mtt s kezelsek ellenre romlott.Azta kutatsait nem tudta folytatni.”

Nemzeti kincsnk a tudsunk
A magyar agy leszvsa nem jkelet, s tudsunk erklcsnk, magyarsgunk fldbe dnglse sem az!
A Tiltott tallmnyok cm film I. rszt mg 1992-ben kezdtk kszteni. Kzel 20 ve.
A helyzet azonban sok tekintetben nem vltozott azta sem.
Ami kevs vltozst tapasztalunk az viszont szembeszk, s pozitvnak egyltaln nem nevezhet. Ez pedig az a mrhetetlen rombols, ami a szellemi letben, az emberek lebuttsban, irnythatv ttelben nyilvnult meg.
A hagyomnyos magyar iskolai oktats mg a rendszer vlts eltt, rengeteg hibjval egytt is viszonylag betlttte igazi funkcijt. Vagyis a gyerekeket nll s kreatv gondolkodsra serkentette, igyekezve megmutatni. Noha ez jrszt a rgi hagyomnyokon, s iskolkban felntt tanrok rdeme volt, nem pedig az gynevezett szocialista rendszer. Noha az llami oktats deformlsa eredmnyeknt a hangsly eltolds mr akkor is szlelhet volt, fknt a humn trgyak oktatsban. Akkor mg a termszettudomnyos trgyak oktatst nem sikerlt annyira lebontani, mint most.
Azonban a neoliberlis rendszer rmuralmnak ksznheten a rel trgyak oktatsa sem kerlhette el vgzett. Hiszen a rel a mszaki tudomnyok kpesek tmogatni a humn tudomnyokat s viszont. Hiba az les megklnbztets, azrt mgsem akkora az eltrs a kt g kztt. Mra sajnos odig jutottunk, hogy a liberlisnak cmkzett oktats a a nemzet pusztulshoz vezet, hiszen pp ott tmad, ahol a legnagyobb krt okozza, a gyermekeket vette clba. Els lpsben azokat a tanrokat befolysoltk, vagy knyszertettk (vltozatos eszkzkkel)a silny oktatsra, a neoliberlis eszmk elfogadsra, s sulykolsra, akik a felnvekv j genercit kpeztk. Miutn a pedaggusi kart sikerlt felhgtani, s lealacsonytani az elvrt szintre. gy emberi, mint szakmai kvalitsukban.

Azokat a szakembereket pedig akiknek szerencsvel sikerlt elkerlnik ezt a darlt, ms mdon vonjk ellenrzs s irnyts al.
Mra oda jutottunk, hogy a mszaki rtelmisg hinycikk az orszgban. A j szakemberek, mesterek lassan elfogytak, kihaltak, visszaadtk az “ipart”. J cipszt, rst, kmvest, gpszerelt mr lmpssal kell keresni. Br a magyar ember sztnsen kreatv, de ez a kreativits nmagban nem elegend felvenni a harcot az ssznpi degenerlssal szemben.
Ahogy mr az vodtl s ltalnos iskoltl kezdve lezllesztettk a nevelsi s oktatsi munkt, pp gy a felsoktatsban is ez a trend uralkodik.
Haznkban immr hossz vtizedek ta elvonjk a pnzt a kutats fejleszts terletrl, illetve ahov mgis jut, az fleg irnytott s ellenrztt mdon trtnik.
Visszatrve a tallmnyokhoz, azok a kreatv kimvelt elmk, akik sajt rdekldsktl vezetve, akr nfejlesztssel dolgoztak ki j tallmnyokat szembetalltk magukat a hivatsos tuds trsadalommal, no s az ket mozgat pnzurakkal, hatalommal. A tallmnyaikat “lenyltk”a hivatsosok, anyagilag erklcsileg kisemmiztk, s flrelltottk ket.
 |
Gondoljunk csak az elmlt vek magyar tallmnyaira, melyek j rsze itthon sosem kerlt se bevezetsre, se gyrtsra. Szinte kivtel nlkl idegen kzben “landoltak”, s j esetben megvsrolhattuk ket drga pnzen, vagy sosem jutottak el hozznk, vagy valami felhgult elfajzott formban. |
A magyar kutatk, feltallk szmra haznkban nincs perspektva. Ht mg tmogats vagy meglhetsi lehetsg. Nem vletlen, hogy a kirekesztett feltallink j rsze sajt erbl knytelen finanszrozni kutatsait, s jl felszerelt laboratriumok helyett, talaktott garzsban, sufniban knyszerl ksrleteinek vgzsre. S csupn szabadidejben tud foglalkozni vele, hiszen el kell teremtenie a napi betevt is. |
 |
Nos a film nhny feltallval, ismertet meg bennnket s tallmnyukkal, melyet a magyar trsadalmi sszefogs hjn sosem valstottak meg itthon, nem lett bellk magyar tallmny, magyar gyrtsban, a magyar rdekekrt.
A brokrcia s a hatalom, mely a tudomnyos letet is fogvatartja, ezt a folyamatot meggtolja. Radsul e feltallink s tallmnyaik olyan rdekekkel mennek szembe, mely a klfldi pnz- s az t kiszolgl hazai politikai- hivatali- hatalom rdekvel sszeegyeztethetetlen.
m ennl mg tovbb is mennek. Ha veszlyesen jnak tnik egy tallmny, melyet nem tudnak megkaparintani a sajt hasznukra, akkor nemcsak annak megvalsulst, gyrtst szabadalmt gtoljk meg, de akr magt a feltallt is kivonjk az lk sorbl! Magyarn likvidljk ket.
“Ezt a felvtelt 1997 prilisban ksztettk. Egy httel ksbb derlt ki, hogy Bday rpd slyos, rkos beteg. llapota a mtt s kezelsek ellenre romlott.Azta kutatsait nem tudta folytatni.”
gy ht elmondhatjuk, magyar rdeket szem eltt tart nzetlen trsadalmi sszefogs hjn, az agy elszvs nem ll meg! J szndk tudsaink vdelemre, a mi vdelmnkre szorulnak!
s kzben ne feledkezznk meg mg egy tnyrl. A hazarul “magyar” kormny pldul Izraellel (de taln msokkal is) olyan tudomnyos “egyttmkdst” kttt, mely nknt a nemzetnk ellensgei kezbe adja – radsul semmirt! – a hazai tudomnyos let minden rtkt, tallmnyt, kutatsi eredmnyt.
Az MTA, - Magyar Tudomnyos Akadmia - mely ebben, s a neoliberlis eszmk tudomnyos letre knyszertsben s terjesztsben hihetetlen krtkonysggal mkdik kzre, gy tnik immr, hogy csupn egy “tudomnyos gittegylet”, melynek nevben taln mr az “akadmia” sz sem fedi a valdi jelentst. De az biztos, hogy mra se nem magyar, se nem tudomnyos.
Fehr Farkas
|